4 izjemni mejniki: Ko se funkcionalnost in dizajn združita

Izjemni mejniki pri gradnji mostov

Mostovi povezujejo svetove in združujejo ljudi. Ta tisočletni koncept še vedno velja. Vendar pa poleg funkcionalnosti teh konstrukcij pomembno vlogo igra tudi njihova zasnova. Zahvaljujoč sodelovanju arhitektov in inženirjev so nastali izjemni mostovi, ki so postali znamenitost njihovega mesta. Njihova edinstvena zasnova ne le privabi turiste, ampak prebudi ponos prebivalcev teh mest.

V tem prispevku vam bomo predstavili štiri impresivne primere svetovne gradnje mostov.

Širok izbor materialov in funkcij

Skozi stoletja so pri gradnji mostov uporabljali najrazličnejše materiale. Sprva so bili leseni, čeprav le v obliki drevesnega debla, da bi prečkali reko. Kasneje je sledil kamen, na primer most Rialto v Benetkah, ki je bil zgrajen v 16. stoletju. Ko so železnice začele osvajati kopno, so morali biti mostovi daljši in nositi večjo obremenitev. Jeklo je zdaj prevladujoč gradbeni material – v središču pozornosti sta bila funkcionalnost in kakovost konstrukcije.

V 20. stoletju se je konstrukcija mostov razvila iz jekla in prednapetega betona ter žičnih vrvi. Mostovi so vedno pokazali najnovejše stanje tehnološkega razvoja za svoje čase. Dandanes so v konkurenci nebotičniki: ena skupina se potisne v nebesa, druga postane daljša in daljša. Poleg tega ima dizajn pomembno vlogo: Mostovi so postali pomembne strukture v svetovnih mestih.

Izrazita arhitektura mostu v urbanih območjih

Harbor Bridge v Sydneyu (1932)
Harbour Bridge v Sydneyu v Avstraliji predstavlja sodobno naravo mest in svetlo prihodnost države. Od leta 1932 povezuje severno in južno obalo tega velikega mesta. Kot obokan most z vzdevkom “coat hanger – obešalnik za plašč” ima razpon 503 metrov. Lok se dviga na 134 metrov nadmorske višine. Inženirji so uporabili skupno 52 800 ton jekla. Je eden najtežjih in najdaljših obokanih mostov na svetu. Stebri, obloženi z granitom, so čisti okras – ogromni bloki na dnu morja delujejo kot temelji.

Izjemni mejniki pri gradnji mostov

Golden Gate Bridge v San Franciscou (1937)
Od leta 1995 je most Golden Gate uradno znan kot eno sodobnih čudes sveta. Z dolžino 2,7 kilometra ta most razteza vhod v zaliv pred San Franciscom od leta 1937. Obsega 1.280 metrov brez stebrov – mojstrovina gradnje mostov. Oba jeklena stebra se dvigata do višine 227 metrov.

Izjemni mejniki pri gradnji mostov

Erasmus Bridge v Rotterdamu (1996)
Most Erasmus v Rotterdamu se razteza tudi na vodi: reka Nieuwe Maas. Konstrukcija je asimetrični most s kablom, dolg 802 metra. 139 metrov visok pilon dobi belo, poševno kotno obliko, ki spominja na laboda. Na jugu ga povezuje baskulen most z razponom 89 metrov. Je največji in najtežji tovrstni most v zahodni Evropi.

Izjemni mejniki pri gradnji mostov

Marina Bay Bridge v Singapurju (2009)
Mejniki pri gradnji mostov novega predmestja Marina Baya dobesedno vijuga čez vodo. Globalno unikatna jeklena konstrukcija z dvojno spiralo ponuja pešcem dih jemajoč pogled na zaliv v dolžini 280 metrov. Kljub majhni teži 1.700 ton lahko naenkrat prevaža do 16.000 ljudi. Avstralski arhitekti, Cox Group in inženirsko svetovanje, Arup Pte Ltd., so kot material izbrali nerjaveče jeklo, za katero je značilna visoka konstrukcijska stabilnost in malo vzdrževanja.

Izjemni mejniki pri gradnji mostov

Mostovi kot izrazne znamenitosti mesta

Naj gre za avtomobile, vlake, kolesarje ali pešce – sodobni mostovi so veliko več kot funkcionalne prometne poti v mestnem območju. Razvili so se v objekte in znamenitosti prestiža za domačine in turiste. Njihova zasnova oblikuje podobo mesta. Tako kot most Marina Bay v Singapurju obstajajo tudi drugi impresivni mejniki pri gradnji mostov z osupljivimi dizajni, ki so postali mejniki.