Digitalno oblikovanje mostov z Allplan Bridge 2020

Za mnoge gradbene inženirje je pomen gradbeno informacijsko modeliranje (BIM) – kot že ime pove – več o stavbah kot mostovih. Dve strukturi sta si zelo različni, ne samo v smislu konstrukcijske zasnove, ampak tudi po načinu oblikovanja. Tradicionalno povezava med geometrijskimi in analitičnimi modeli mostu ni nikoli obstajala v uporabni obliki. Saj bi potrebovalo dva ali več programskih paketov za oblikovanje mostov. Zaradi te nastavitve je BIM za oblikovanje mostov bolj obremenil kot koristi. Strukturni inženirji pa so zasnovali rešitve, da bi dosegli zahteve BIM. Predstavljajte si, kako lažja bi bila zasnova mostu, če bi analitični model lahko izhajal neposredno iz geometrijskega modela.

Z Allplan Bridge 2020 je ta integracija postala resničnost, zato je BIM za mostove lažje implementirati kot kdaj koli prej. Naraščajoča podpora orodja BIM za most, kot so Allplan Bridge 2020, pomeni, da bodo inženirji lahko začeli izkoristiti prednosti BIM-a. Tukaj je opisano, kako lahko BIM za mostove (ali digitalno oblikovanje mostov) pomaga pri hitrejšem in natančnejšem oblikovanju, večji konstrukciji, manjšem tveganju, večji varnosti in nižjih stroških.

Digitalno oblikovanje mostov

Pred tem bi most fizično modelirali s programsko opremo za 3D modeliranje in ga nato izvozili v programsko opremo za strukturno zasnovo. V program za strukturno analizo so bile dodane dodatne geometrijske informacije, saj določen model teh podatkov ni vseboval. Vse spremembe, ki so bile potrebne zaradi analize, bi bilo treba v 3D modelu posebej spremeniti. Izmenjava podatkov je bila drugotna misel, saj ti zgodnji poskusi niso ponudili resnično celostnega pristopa. Čeprav parametrično modeliranje mostov ni novo, je takšna kombinacija modeliranja in analiz v programu Allplan Bridge 2020. Parametrični pristop – ki tvori hiperinteligentni model – BIM dviga evolucijsko lestvico za Digital Bridge Design. Vodenje ločenih modelov za analizo in modeliranje pomeni, da bi se napake prilepile v zasnovo. Na primer, geometrija konstrukcijskega elementa v enem modelu morda ni bila spremenjena ali pa inteligentni podatki (atributi), pritrjeni na element, niso bili posodobljeni.

Z integrirano rešitvijo za oblikovanje mostov, kot je Allplan Bridge 2020, je mogoče modeliranje mostov, strukturna analiza in podrobna obdelava znotraj enega programskega paketa z istim modelom. Analitični model se samodejno izpelje iz fizičnega modela in se posodobi, ko se fizični model spremeni. Vse geometrijske informacije, potrebne za načrtovanje in analizo, vsebujejo en model. Zasnova mostov postane lažja, hitrejša in natančnejša, tudi pri večkratnih iteracijah oblikovanja. Vsi inteligentni podatki, zaradi katerih 3D model postane model BIM, ostanejo na enem mestu, kar omogoča lažje posodabljanje atributov ob spremembah.

Prednosti BIM za mostove

Ena od prednosti BIM-a je zmožnost skorajda izdelave konstrukcije in simuliranja natančnega načrta gradnje. S programsko opremo BIM, zasnovano za mostove, kjer je gradbeno zaporedje del modela, je mogoče geometrijski model samodejno razdeliti na konstrukcijske segmente ter jih ojačati in podrobno ločiti. Z istim vhodom se izračun zaporedja konstrukcije nato samodejno ustvari. Vse potrebne definicije, kot so primeri obremenitve, aktiviranje elementov in nelinearni časovni učinki, kot so lezenje, krčenje in sprostitev, so pravilno sestavljeni pri analizi definiranega zaporedja konstrukcije. Poleg tega se iz geometrijskega modela samodejno prikličejo tudi naložene mrtve obremenitve, ki so dodane pozneje v postopku gradnje – na primer cestni pločniki. Uporabnik mora samo določiti čas, ko bo oprema nameščena.

Ko je definirano zaporedje konstrukcije, se lahko pripravi načrt gradnje, ki vključuje vse časovno občutljive obremenitve, ki so določene v modelu. Brez integrirane programske opreme BIM za oblikovanje mostov so morali inženirji ročno prilagoditi urnik, da bi zagotovili čas za to stališče.

Značilnost strukturne analize

Programska oprema podpira superpozicijo, v revolucionarnem uporabniku prijaznem vmesniku z uporabo shematičnih definicij. To daje strukturnim inženirjem največjo prilagodljivost oblikovanja, hkrati pa omogoča popoln pregled. Za analizo se za vse avtomatsko in ročno ustvarjene izračune opravi globalna statična analiza, ki temelji na teoriji snopa Bernoulli, tudi tam, kjer se presek spreminja. Nelinearne vremensko odvisne učinke je enostavno vključiti v izračune, za natančno strukturno analizo.

Nova generacija programske opreme za oblikovanje mostu

Allplan Bridge 2020 je popolnoma nova platforma, zasnovana posebej za inženirje mostov. Allplan Bridge 2020 je zasnovan za poenostavitev dejavnosti oblikovanja mostov in delovnih tokov, ki bodo spremenili način načrtovanja in izdelave mostov. Več o programu si preberite tukaj.